“PRIN LOBODĂ” – expoziţie de pictură ALINA VODĂ

“PRIN LOBODĂ” –expoziţie de pictură ALINA VODĂ
la GALERIA de ARTĂ „CALEA VICTORIEI 33”

Miercuri, 5 noiembrie 2014, ora 18.00, a avut loc vernisajul expoziţiei de pictură “PRIN LOBODĂ” a artistei ALINA VODĂ.
Evenimentul este gazduit de Galeria de Artă ”CALEA VICTORIEI 33” (Teatrul de Revistă ”Constantin Tănase„).
Expoziția rămâne deschisă până pe 18 noiembrie 2014.

afis expo pictura PRIN LOBODA de ALINA VODA

PROGRAM Galeria de Artă ”CALEA VICTORIEI 33”: marți – duminică, orele 12:00 – 20:00
Artista Alina Vodă a avut atât expoziții personale, cât și participări la expoziții de grup:
• 2011: Expoziție de grup – Galeria de Artă ELITE PROFART
• 2011: Expozitie personală – Foaierul Teatrului de Comedie București.
• 2011: Expoziție personală – „Zoom pe cetate – Sighișoara”, Palatul Parlamentului, Sala „Constantin Brâncuși”.
• 2011: Expozitie personală – „Zoom pe cetate”, Casa cu Cerb, Sighișoara.
• 2010: Expozitie personală „Eco Scotish Terrier Pixeli”, Centrul Cultural al M.A.I.
• 2009: Expozitie de grup a Școlii de Artă București, în cadrul evenimentului „București, 500 de ani de atestare documentară”, Galeria Nouă, Bucuresti.
• 2009: Expozitie de grup a Școlii de Artă București, Centrul Cultural al M.A.I.

Revedeti cateva din lucrarile din expozitia „Prin loboda”:

Referinte critice:
„Avem aici un fel de luare în posesie a lumii prin libertate. E si libertate exterioara e si libertate interioara este si o profunda si o enorma motivatie a sentimentului, o motivatie afectiva si de fapt asta da coerenta, da valoare si da autenticitate întregii expozitii si întregului ansamblu de lucrari pe care le prezinta Alina Voda”. (Pavel Șușară, critic de artă, vernisajul „Eco Scotish Terrier Pixeli”)
„Lucrarile de fata, ansambluri arhitecturale sau detalii-arcade gotice, ferestre medievale, intrari boltite, scara acoperita, acoperisuri care strapung cerul intr-un ritm dinamic, formeaza o imagine de ansamblu a Sighisoarei de care au uitat chiar si sighisorenii. In aceste lucrari prin utilizarea culorilor pure si complementare, prin juxtapunerea acestora in tente mici se creeaza o suprafata vibrata puternic, dar unitara, dand senzatia unui spatiu atemporal, a unei picturi cu „nestemate”. (profesor Szolt Agoston, artist plastic, vernisajul expoziției de la Casa cu Cerb, Sighișoara)
„Proiectul expozitional declara starea de joc si de poveste. Aceasta poveste se desfasoara imagine cu imagine si poarta cu sine importanta unui lucru considerat marunt. Viata în lucrarile Alinei Voda, este suma lucrurilor mici. Cu fiecare imagine intelegem mai bine sensul cuvintelor „asteptare“,“atentie“, „observatie“, „joc“, „loialitate“ si in fine, „iubire“. Reperul primar al acestor notiuni este, pentru Alina Voda, portretul unui Scottish Terrier. Aceasta este forma care se repeta, se înseriaza,pâna când incepe sa devina semn grafic, pâna ce se finalizeaza în ritmuri abstracte, pâna ce se realcatuieste într-un fragment figurativ sau ajunge materie pulverizata” (Iuliana Florea Lucan, profesor Scoală de Artă București, artist plastic)
„Expozitia „Poarta” a Alinei Voda, a treia cu o tema a pictoritei, denota inclinatia ei pentru un efort sustinut pana la epuizarea logica si artistica a subiectului. A pornit initial de la solarul motiv al stalpului de poarta maramuresan, si apoi a explorat tema portii, vazuta prin prisma simbolismului ei de trecere dintr-o zona in alta – ultima de obicei superioara. Din ce in ce mai atrasa de motiv, s-a lasat inspirata de diferite intalniri si asociatii. Astfel contactul cu peisajul din sudul Frantei o aduce cel mai aproape de sensibilitatea franceza fata de pictura, in timp ce în compozitiile intitulate „Poarta raiului“, „Poarta sacra“, „Poarta imparateasca“ interpreteaza motive ale traditiei bizantine. Nu exclude ludicul în „Poarta in casa“ – schema precisa a jocului de table – sau „Poarta jocului“, dar nici registrul grav, ca apelul la istorie, în „Poarta istoriei“ – transformand obiecte ale artei dacice in simboluri ale intrarii in istorie a celor de pe aceste meleaguri. Toate acestea si multe altele sunt redate intr-o paleta luminoasa, intr-un soi de pointilism, in care punctul ce se transforma intr-o picatura cu un mic relief de pretioasa culoare, are rolul grifei personale”. (Dr. Mihaela Varga, critic si istoric de artă, 2012).

Lasă un răspuns