You are currently viewing De la cer la pământ- SoNoRo Bridges 2014- Ateneul Român

De la cer la pământ- SoNoRo Bridges 2014- Ateneul Român

Concertul „De la cer la pământ” din cadrul celei de-a IX-a ediţii a Festivalului SoNoRo m-a surprins plăcut; fiind obişnuită cu concertele de muzică clasică sobre de la Ateneu, acesta s-a desfăşurat într-o manieră detaşată, plăcută, jucăuşă, însă nu mai puţin profesionistă. În opinia mea, SoNoRo a reiventat concertele camerale, dând un suflu modern muzicii clasice.

Spectacolul a debutat cu „Der Wind” de Franz Schreker (1878-1934), muzica pentru clarinet, corn, vioară, violoncel şi pian, o operă energică, perfectă pentru partea introductivă.

Cvintetul de coarde nr. 2, op. 87 în şi bemol major al lui Felix Mendelssohn-Bartholody  (1809-1847)  a reprezentat o operă mai profundă, permiţând spectatorilor să intre într-o stare de visare şi introspecţie.

Cvintetul cu pian în fă minor, op. 34 de Johannes Brahms (1833-1897) a fost cel care a făcut o trecere abia simţită din visare spre reverie, încheind spectacolul din acea seară.

Interpreții faimoaselor opere au fost Diana Ketler la pian, Boris Brovtsyn la vioară, Vilde Frâng la vioară, Sergey Malov la vioară, Răzvan Popovici la viola, Nicolas Altstaedt la violoncel, Thorsten Johanns la clarinet şi Olivier Darbellay la corn, realizând o minunată interpretare, în care pasiunea și-a spus cuvântul.

***

“A IX-a ediție SoNoRo nu este doar un liant muzical între unele dintre cele mai faimoase poduri ale lumii – Pont Neuf din Paris, Westminster Bridge din Londra, Podul Alexander Nevski din St. Petersburg, Brooklyn Bridge din New York sau Podul Radetzky din Viena, ci și o vitală punte către ediția viitoare, poate cea mai importantă de până acum, cea în care pasărea SoNoRo va împlini zece ani de existență”, spune Răzvan Popovici, directorul festivalului.

Programul SoNoRo “BRIDGES”, inspirat de unele dintre cele mai faimoase poduri ale lumii, acoperă un repertoriu vast. Acordurile rafinate ale lui Wolfgang Amadeus Mozart, Felix Mendelssohn-Bartholdy, Johannes Brahms, Edward Elgar, Claude Debussy sau César Franck, muzica experimentală a lui John Cage, armoniile sacre din compozițiile lui Monteverdi sau Gesualdo, fascinația contemplativă a muzicii lui Olivier Messiaen, lirismul lui Dimitri Șostakovici și divinul firesc al cvintetului lui Franz Schubert vor delecta publicul deja obișnuit cu seratele sonore.