PIESA DE TEATRU „AVARUL” DE MOLIERE

RECENZIE LA PIESA DE TEATRU „AVARUL” DE MOLIER

Regia: Daniel Nițoi

Scenografia: Simona Marcu

Distribuția: Tudorel Filimon, Eugen Cristea, Cristina Deleanu, Loredana Benga, Jean Lemne, Vasile Filipescu, Oana-Gabriela Drăghici, Anne-Marie Zaharia, Tomi Cristin, Florin Kevorkian, Daniel Nițoi

Artele care se desfășoară în timp, cum ar fi muzica și teatrul, prind întotdeauna viață atunci când sunt savurate de oricine iubitor de frumos și armonie. Exemplul recent în ceea ce privește vizionarea artei teatrale este ultima mea vizită la teatru, când m-am delectat cu ultima reprezentație pe sezonul acesta a piesei „Avarul” de Moliere, la teatrul Nottara, luni pe data de 14 aprilie 2014.

Atmosfera sălii de teatru a fost menținută cu energia actorilor care au intrat pe scenă printre scaunele spectatorilor. Interacțiunea cu spectatorii a fost folosită pe parcursul desfășurării piesei de teatru atunci când personajele lui Vasile Filipescu și Daniel Nițoi discută despre datoria la cămătari pe care o are fiul lui Harpagon, tatăl său fiind prea zgârcit pentru a-i da bani de buzunar. Un alt moment de interacțiune cu publicul a fost când Harpagon a fost jefuit de caseta cu bani, acuzând spectatorii de furt.

Piesa ne-a transportat în timp, atunci când copiii erau obligați să asculte de părinți, care se prefac ascultători față de aceștia, dar complotează împreună cu sfetnicii de încredere să fugă în lume. Părinte atipic, Harpagon plănuiește să-și căsătorească copiii cu oameni avuți, cu mult mai în vârstă decât ei. Viitorul soț promis Elisei, lordul Anselme, își dezvăluie identitatea cu completarea comică a personajului lui Eugen Cristea: “Băi, și-mi venea să zic!”.

Aștept cu ardoarea începerea noului sezon a satirei comice a lui Moliere cu aceeași vorbă zisă de către personajul lui Eugen Cristea când este gonit de pe scenă de Harpagon: „I’ll be back!”.

Recenzie de Cezara Miclea