You are currently viewing Grafica publicitară – o lume fascinantă!

Grafica publicitară – o lume fascinantă!

Astăzi, la tot pasul, suntem înconjuraţi de imagini. În stradă şi în mijloacele de transport sunt derulate imagini în viteza trecerii, materiale vizuale ce ţin de mass-media, reclame, fotografii. Inerent simţi nevoia să-ţi retuşezi unele fotografii, să-ţi transpui în realitate visele sau în diferite domenii de lucru, la birou, în materialele de identitate (logo, cărţi de vizită, afişe, broşuri, realizare coperţi de carte, inserturi de presă, machete publicitare, ajustări cromatice şi compoziţionale pe diverse teme).
Grafica publicitară, prin împletirea imaginaţiei şi a tehnicii, a ştiinţei şi a artei, ne transpune într-o lume fantastică, cu răbdare, atenţie, creativitate şi pasiune
De curând am pătruns în tainele graficii publicitare urmând cursul de grafică nivel I – Adobe Photoshop, Corel Draw la Avantaj Consulting.

539083_260518390703143_44119548_n
Cu rigoare şi o programă bine structurată, intensivă, bogată în exemple şi aplicaţii, profesoara Elena Anton m-a fascinat, pas cu pas, prin prezentarea şi explorarea mediului de lucru Photoshop, un software de editare grafică şi prelucrare de imagini pentru documente Web sau materiale tipărite şi a programului Corel Draw. Cu instrumentele de lucru şi meniurile operaţiunilor, prin selecţiile complexe, folosind tehnici avansate de editare şi retuşare a imaginilor, prin corectare cromatică, prelucrare şi montaj de imagini, prin decupare şi ajustare tonală a imaginilor în ansamblu sau a diferitelor elemente din decupaj cu instrumente specializate, prin modificarea contrastului sau a culorii unei imagini, clonarea unor obiecte sau persoane, adăugarea de text editabil. Un curs incitant care a reuşit să îmi capteze atenţia cu exemple şi exerciţii, cu răbdarea şi atenţia acordată, prin exemplificare, cultivandu-mi şi dezvoltându-mi latura creativă, beneficiind de sprijinul profesorului şi a suportului de curs.

1376539_518751921546454_1400170642_n
Într-o atmosferă plăcută, orele de curs s-au desfăşurat seara. Am început să învăţ despre culori, lumini, umbre, forme şi nuanţe cromatice, echilibru şi armonie, alegeri inspirate de fonturi, conferind stil şi personalitate textului şi lucrării în ansamblu. Prin înţelegerea şi respectarea unor reguli am intrat pe teritorii noi ale cunosterii acestei lumi în permanentă extindere, transpunând în realitate imaginaţia, în detalii fine, asemeni artistului, dar şi prin stăpânirea tehnicii programelor de grafică.
Prin Photoshop se pot prelucra profesional imagini sau fotografii, prin diferite modalităţi de ajustări cromatice, tonale, decupaje, măşti, prin o serie de efecte speciale, testând fiecare meniu şi exersând funcţie de funcţie.
Corel Draw permite designul vectorial complex, logotipul, brandul ce personalizează visual o organizaţie de alta. Dincolo de tehnică stăpânită şi exersarea ei, elementele grafice create trebuie să ne transmită acel ceva care să ne provoace emoţii, o poveste vizuală fără cuvinte. În iureşul timpului şi a problemelor cotidiene, oricât de abundente sunt materialele şi prezentările video care se pot găsi pe internet ai nevoia şi de îndrumare pentru studiul aprofundat, pentru sedimentarea şi consolidarea cunoştinţelor, pentru întrebări şi exerciţii, astfel încât în scurt timp să ajungem să realizăm materiale complexe, folosind diferite resurse ale ambelor programe, pornind de la coperţi de carte, afişe, reclame, cărţi de vizită, stampile, elemente grafice vectoriale, trucaje imagini, pornind de la elemente de bază (curbe, linii, suprafeţe, contururi), prin folosirea instrumentelor, a ferestrelor şi meniurilor, a formatărilor, a alinierii sau potrivirii textului pentru machetarea revistelor sau cataloagelor, respectând regulile de pregătire pentru tipar.
Corel Draw permite desenarea şi editarea curbelor Bezier (convertire, prelucrare noduri şi ancore, editări personalizate), aranjarea obiectelor ( ordonarea, gruparea, tăierea sau ascunderea unui grup de obiecte după anumite criteria de selecţii), lucrul cu imagini Bitmap (convertirea pozelor, explicarea regulilor de pregătire pentru tipar offset/ DTP), gestionarea straturilor şi-a paginilor, pesonalizarea şi editatea paletelor de culori, importul şi exportul obiectelor, diferite efecte, texturi.
Fiecare curs a fost însoţit de o temă cu aplicaţii practice, de la simplu la complex, realizare cliparturi, obiecte vectoriale, creaţie şi refaceri de sigle vectoriale, cărţi de vizită, stampila, vectorizarea unor elemente preluate că poze, afişe de film, flyere de prezentare a unei firme, realizarea de machete complexe de revistă, cataloage, broşuri.
Siteul www.avantajconsulting.ro permite descărcarea suportului de curs şi o serie de teste on-line, conferind siguranţă şi prin comunicările postate, iar în final testarea cunoştinţelor se realizează printr-un examen de tip grila, diploma acordată fiind acreditata de Min. Învăţământului.
Un curs util, un curs care-ţi deschide largi perspective, un curs în care altfel priveşti lumea imaginilor şi tot ce ţine de ea!
Îl recomand călduros tuturor celor care-şi acordă timp pentru dezvoltare profesională, un curs de unde vei pleca mai bogat prin cunoştinţele dobândite. Binenteles că de fiecare depinde motivarea şi aprofundarea ulterioară.

Diana Mihăescu