You are currently viewing Muzica nu are frontiere – Mireille Mathieu

Muzica nu are frontiere – Mireille Mathieu

”Muzica nu are frontiere. Eu vorbesc si cant in 9 limbi, desi sunt frantuzoaica si mandra de asta. Si cand merg undeva, lumea se asteapta sa cant in franceza.

Cantecele mele sunt cantece de dragoste si de prietenie, in cuvinte simple si frumoase, prin care incerc sa dau publicului din emotia si sentimentele mele. E ceva ce trece dincolo de bariera limbii, iar asta este ceea ce ma bucura cel mai mult.”

Mireille Mathieu

Luni, 24 martie 2014, orele 19:00, pentru prima dată pe scena Salii Palatului din Bucuresti, alături de cei 26 de instrumentişti ai orchestrei sale, Mireille Mathieu si-a facut aparitia in cadrul unui concert grandios, cu vocea ei fermecatoare, neschimbată in timp, cu charmul francez irezistibil, o tinută elegantă si coafura ei inconfundabilă, de paj cu breton care a făcut-o celebră în întreaga lume. Spectacolul s-a desfăsurat după tipicul marilor concerte: cu pauză intre parti, cu 2 toalete schimbate de artistă, cu orchestră, acompaniament vocal.

Nascută pe 22 iulie 1946, faimoasa artistă de origine franceză, Mireille Mathieu, deţinătoare a numeroase premii, de-a lungul carierei sale muzicale, pe parcursul celor 48 de ani de activitate artistic, a lansat nu mai puţin de 40 de albume şi a vândut peste 180 de milioane de copii în întreaga lume. A susţinut concerte impresionante pe tot globul, pe marile scene ale lumii, inclusiv Camegie Hall, Sport Place din Montreal, Universal Amphitheatre in Los Angeles si Palatul de Gheata din St.Petersburg, fiind ovaţionată la scenă deschisă de milioane de spectatori. A înregistrat 1200 de melodii în 11 limbi străine, evoluand alaturi de cele mai mari voci ale Frantei, colaborand cu nume mari ale cântecului francez şi internaţional: Charles Aznavour, Paul Anka, Placido Domingo, Julio Iglesias, Tom Jones, şi mulţi alţii. Cantecele ei au  fost scrise de cei mai mari compozitori si textieri, fiind difuzat si un film despre viata ei: „Le Conte de fee de Mireille Mathieu”.

Printre melodiile consacrate se numără: „Mon Credo”, „C’est Ton Nom”, „Acropolis adieu”, „Ne me quitte pas”, „Santa Maria”, „Tous les enfants chantent avec moi”, care, alături de multe altele, sunt considerate cântece clasice.

„Doamnelor şi domnilor, vă mulţumesc. Sunt încântată să cânt pentru prima dată pe scena acestei frumoase săli de spectacol”, a spus Mireille Mathieu, imediat după ce a cântat prima piesă din programul spectacolului,„Oui je crois”.

Inca de la primele acorduri, Mireille Mathieu a uluit auditoriul, timp de 2 ore, live, in acompaniamentul orchestrei, cu puterea si frumusetea vocii sale, spectatorii retraind sentimentul de nostalgie,  recunoscand melodii celebre care au  creat atmosfera minunata a unei seri muzicale de neuitat, răsplătind entuziasmul publicului prin cuvinte simple, dar care au ajuns la inima spectatorilor: „Mulţumesc! Vă iubesc!”.

Concertul, susţinut de Europa FM, a avut loc în faţa unei săli pline care a ştiut să aprecieze fiecare piesă pregătită de Mireille Mathieu. Printre hiturile artistei, cântate la Bucureşti, s-au aflat „Une histoire d’amour”, „Qu’elle este belle”, „Acropolis adieu”, „Pardonne-moi ce caprice d’enfant” ,” Ciao Bambino”, ”Der Pariser Tangou”, ”Mon Credo” , ”Non, je ne regrette rien”.

Seara a continuat cu melodii precum „Une histoire d’amour”, „Qu’elle este belle”, „Acropolis adieu” şi „Pardonne-moi ce caprice d’enfant”. Piesele cântate de Mireille Mathieu au stârnit ropote de aplauze frenetice, iar după fiecare interpretare, solista a primit, dupa fiecare cântec, buchete mari de flori din partea spectatorilor. Dacă mulţi au numit-o pe Mireille Mathieu „urmaşa lui Edith Piaf”, atunci din piesele interpretate nu putea lipsi celebra „La vie en rose”.

Mireille Mathieu, marea voce a Frantei, coloană de cântec între cer şi pământ, cu energia, puterea si bucuria de a cânta, si-a coplesit publicul cu atâtea piese redate cu forţă şi pasiune, atât în limba franceză cât si in alte limbi straine. Artista a cântat mici pasaje în engleză, germană, spaniolă, italiană, rusă,  japoneză şi chineză. După fiecare melodie interpretată, Mireille Mathieu a mulţumit publicului în limba în care a cântat cu o reverentă plină de gratie.

În contrast cu mesajul transmis de artistă au fost ţinutele alese, prezentându-se pe scenă cu două rochii negre, una dintre ele cu inserţii de dantelă, iar cea de-a doua cu o aplicaţie strălucitoare.

Spre sfârșitul concertului, unul dintre elementele-cheie ale serii a fost acela în care Margareta Pâslaru, „mitul muzicii uşoare româneşti”, a urcat pe scenă alături de Mireille Mathieu.

„Doamnelor şi domnilor, pe scenă urmează să urce o persoană pe care o admir foarte tare”, a spus Mireille Mathieu, despre Margareta Pâslaru care emotionată a ţinut să îi ofere un cadou cântăreţei, în semn de preţuire, o fotografie realizată în anul 1969, la Cannes, în cadrul Galei „MIDEM”.

Cele două artiste au participat împreună la Târgul Internațional al Discului Cannes (MIDEM / Franța, 1969). Fotografia le surprinde pe Mireille Mathieu şi Margareta Pâslaru, alături de Ginette Reno, James Last, Tunes Dizzee, Muslim Magomaev, Patty Pravo, Jaffa Jarkoni, Joan Manuel Serrat, Amalia Rodrigues, Dalida, Udo Jurgens şi Adriano Celentano.

Pe lângă entuziasmul publicului, momentul a stârnit şi emoţia celor două artiste.

Emotia dintre artist-public s-a transmis instantaneu, iar dacă artista a intrat usor timorată, ropotele de aplauze au coplesit-o incă de la inceput. Un sentiment cald, ca o continuare a unui spectacol inceput de putin timp. Inca o data publicul a fost la inaltimea artistului.

„Îmi place să cânt, este raţiunea mea de-a fi. Viaţa unui cântăreţ nu este compusă doar din succese şi amintiri plăcute. Sunt zile când trebuie să te urci pe scenă chiar dacă este ultimul lucru pe care l-ai face. Trebuie să zâmbeşti când inima ta de fapt plânge, trebuie să-ţi maschezi durerea. Apoi, mai este şi oboseala de care trebuie să uiţi în minutul în care te-ai apropiat de scenă şi cortina stă să se ridice. Nu contează că tu ai inima frântă atunci când trebuie să cânţi melodii vesele, nu contează că-ţi este frică de moarte atunci când reflectoarele se aprind spre tine”, se destăinuia ea într-un interviu recent.
Multumim Mireille Mathieu, asteptăm, cu drag, să revii cu un nou si frumos concert!

Felicitări publicului pentru primirea facută!

Irina Lucia Mihalca