Rokolectiv 2014

Rokolektiv 2014

Muzica se reinventează, se caută noi forme de expresie. Influențele muzicii moderne nu mai vin dinspre Vest. Vechile forme și-au pierdut rostul în contextul actual, iar artiștii invitați la Festivalul de muzică electronică aduc o briză de aer tare și proaspăt pentru cei care vor sa asculte „altceva”.

Rokolectiv

Festivalul internațional Rokolectiv, aflat anul acesta la cea de-a noua ediție, a fost inaugurat de artistul polonez Wilhelm Bras și instalațiile sale inovative. Prestațiile au fost hipnotizante: sunete brute, metalice, dar cu coloratură electrizantă au făcut senzație. În seara de deschidere a urmat Innode, un proiect austriac fondat de Stefan Németh alături de Steven Hess și toboșarul Bernhard Breuer. Albumul Innode alternează ritmuri energice cu pauze de liniște, linii izbitoare, zgomote albe, experimentalism și improvizație.

La finalul serii William Bennett, fondatorul formației Whitehouse, considerată una dintre pionierii genului power electronics, a prezentat proiectul Cut Hands. Percuțiile africane din muzica lui William Bennett trezesc stări primitive prin influențele africane și vaudou inspirate de muzica ritualurilor din Haiti. Ritmurile cântate la toba africană numită djembe, caracterizează întreg proiectul Cut Hands și a fost o idee inspirată, conform declarațiilor, de un bun prieten de-al artistului, care a trăit o perioadă în Congo.

Invitații din a doua noapte a Festivalului au fost Pharoah Chromium din Germania, Forest Swords, Dubbel Dutch, Dreamrec și Bogman, iar pe 26 aprilie au urmat Adrian Enescu, Redinho, Hush Hush, Stellar OM Source și Alejandro Paz.

Sunetele și prestațiile avangardiste pot declanșa trăiri neașteptate, de care putem deveni conștienți doar experimentând lucruri noi. Cu toate că prefer sunetele armonioase, prima zi a Festivalului de muzică electronică m-a trimis într-un timp al începuturilor, al omului sălbatic, dominat atât de teamă, cât și de sentimentul libertății. Rokolectiv este o experiență care merită trăită, chiar și de cei care nu sunt mari fani ai genului, pentru că au ce descoperi despre propria persoană, iar formula artistică a Festivalului este una inedită.

Recenzie de Ana-Maria Birdan