RECENZIE: URMA aniversare 11 ani in The Silver Church

RECENZIE: URMA aniversare 11 ani în The Silver Church

Câteva albume şi schimbări de componenţă mai târziu, trupa URMA poate fi acum definită ca un proiect muzical matur, cu destul de multă istorie în spate şi idei foarte bine trasate. Fanii lor au avut ocazia să îi asculte pe scenele din întreaga ţară, dar de nenumărate ori şi în afara hotarelor. În data de 27 martie anul curent(2014), o zi de joi, o frumoasă seară de primăvară, am fost să îi văd pentru a nu ştiu cîta oară pe cei de la URMA. Clubul bucureştean „The Silver Church” a fost gazda acestui eveniment deosebit. De ce special? A fost totodată aniversarea a 11 ani de activitate muzicală,ceea ce în Romînia prezintă o dificultate, să „menţii în viaţă un proiect muzical petru mai mult timp”, în cuvintele solistului vocal Mani Gutău.

concert urma

Chiar dacă trupa s-a lăsat puţin aşteptată cât publicul îşi făcea loc în sală ori răsfoia foto-jurnalul ce acompania CD-ul, începutul de concert a fost unul liniştit, băieţii făcându-şi apariţia pe una din melodiile deja cunoscute ale noului album, “Terminus”. Imediat după primele aplauze ale publicului, solistul trupei, Mani Gutău, a ţinut ca spectatorii să înteleagă pe deplin conceptul de la care a pornit foto-jurnalul albumului, arătându-şi în primul rând, recunoştiinţa faţa de asociaţiile ce i-au ajutat să îl înfăptuiască, Fundaţia Pro Patrimonio şi Ordinul Arhitecţilor din România. Solistul a continuat cu un îndemn adresat publicului, să salveze toate bijuteriile arhitecturale prezente în pozele foto-jurnalului, pentru a evita destinul nefericit al unor locuri precum Hala Matache.

Cu un ritm la fel de liniştit, trupa a continuat concertul cu melodii mai vechi, “A Place for Me” şi “Comfort”, primul moment în care întreg publicul a cântat în cor fiind piesa “This Time”. După  lansarea mult aşteptatului album “Lost End Found” din noiembrie 2013, formaţia URMA îşi invită fanii la o nouă aniversare, serbând 11 ani de activitate muzicală.

Una din puţinele trupe ale cărei activitate se învârte strict în jurul muzicii, URMA se poate mândri cu nenumărate reuşite în cei 11 ani. Din pasiunea şi nevoia de muzică de calitate, componenţii trupei au pus bazele acestui proiect în Cluj-Napoca, în anul 2003. Nu a fost nevoie de prea mult timp până când primul album, “Nomad Rhymes”, vede lumina zilei şi fanii din întreaga ţară încep să fredoneze neîncetat refrenul hit-ului “You Can Buy Me With a Coffee”.

Pentru bis, trupa a ales “Buy Me With A Coffee”, “What I Am”, dar şi cântecul cu care a început concertul , “Terminus”. Băieţii au părăsit rând pe rând scena, iar Mani a primit o vîsla cadou din partea publicului el fiind un împătimit al caiacului.

Recenzie de Alexandru Cristea