JULIO IGLESIAS LA BUCUREȘTI

JULIO IGLESIAS LA BUCUREȘTI

In 24 octombrie 2013, inegalabilul Julio Iglesias a venit la București să încânte publicul românesc care a sfidat contrângerile crizei fără oprire prin care trece de ceva vreme și „a aruncat” cu ochii închiși bani frumoși pe bilete la un concert absolut remarcabil. De fapt, tot ce îl conține ca artist, latin lover singer pe Julio Iglesias devine o amprentă memorabilă pentru întreaga existență a oamenilor simpli, lacomi de romantism, de expresia pasiunii iubirii, pe carenumai muzica și sufletul marelui artist le pot reda atât de vibrant, atât de acut. Este imposibil să asculți o melodie a lui Iglesias și să nu fii mișcat pănă la simțirea fizică, să nu pătrundă în tine un fior aparte cum se ridică dinspre șira spinării și-ți invadează inima. Pentru că Iglesias știe să cânte inimii așa cum nimeni nu știe și nu o poate face.
Alegerea Sălii Palatului a fost una foarte inspirată pentru că într-o acusticăperfectă, spectatorii au experimentat fascinația muzicală cu totul și cu totul aparte pe care ți-o conferă întâlnirea „pe viu”cu vocea, cu prestația inepuizabilului cantautor. „Baila Morena”, „Guantanamera”, „La Carretara” ,„El Amor” sau „Aqua dulce, aqua sala„., Un canto a Galicia”… șimulte altele au răsunat în modulații și armonii muzicale spectaculoase pe care cântărețul ni le-a propus cu curaj în cinstea celor peste 44 de ani de scenă. Spectacolul s-a desfășurat ca un tur de forță printre melodiile acompaniate adesea de publicul cuprins de magia vocii și vibrației artistice unice a lui Iglesias, iar acesta nu și-a permis decât minima relaxare a pauzelor muzicale ale melodiilor sale cand apărea în prim plan perechea de dansatori de tango sau frumoasele, exoticele cântărețe ce asigurau backing vocals-ul melodiilor sale. Dar, da, suntem de acord,

căcinumai cine trăiește și cântă pentru iubire cu atâta pasiune dobândește „tinerețe fără bătrânețe și viață fără moarte”!
Nici nu am sesizat trecerea timpului când m-am trezit în stradă, după ce cântărețul își epuizase, în final, mult doritul „BIS” și buzele mele murmurau, încă, refrenul de la „Un canto a Galicia… hei”. I-am cerut prietenei mele să-mi confirme ceasul, când am realizat că pentru mine timpul nu trecuse deloc. De peste două ore Iglesias a cântat live într-un spectacol grandios, dar eu nu simțisem deloc trecerea timpului, în schimb, cantautorul nu trebuiasă se oprească, pentru că de fiecare dată simțeam că trebuie să reînceapă cu alt cântec și tot așa… Două ore din viața mea, cât o clipă și cât o eternitate.
Dar nu sunt singura care nu se mai satură de Iglesias, pentru că la fiecare 30 de secunde, undeva în lume, se difuzează o piesă de-a lui la un post de radio. Energia, pasiunea și romantismul melodiilor sale au atras lumea din toate colțurile lumii în nici mai mult nici mai puținde 5000 de spectacole, iar numărul spectatorilor care l-au urmărit în întreaga sa carieră este unul, de asemenea, greu de imaginat: 60 de milioane.
De-a lungul remarcabilei sale cariere, a vândut aproximativ 300 de milioane de albume şi a obţinut peste 2600 de discuri de platină şi de aur. Anul acesta, pe 1 aprilie 2013, la Beijing, a primit trofeul Primul şi Cel Mai Popular Artist Internaţional al Tuturor Timpurilor din China, precum şi premiul acordat de Guinness World Records, pentru artistul latin cu cele mai multe albume vândute din istorie. De altfel, Cartea Recordurilor i-a oferit încă din anul 1983 singurul Disc de Diamant conferit vreodată de aceasta instituție unui artist, recunoscând că este artistul care a vândut cele mai multe albume din lume înregistrate în cel mai mare număr de limbi străine. Într-un cuvânt: JULIO IGLESIAS este un geniu muzical, o apariție cu care se poate mândri orice om într-o viață, indiferent de generația căreia îi aparține și indiferent de punctul de pe glob de unde îi bate inima!

Gabriela Tudose