Sibiul, capitala culturală a copiilor

Credit foto: Cătălina Drăghici

Festivalul Tânăr de la Sibiu – o gură de aer proaspăt pentru copii, adolecenți și nu numai.

În perioada 30 septembrie – 04 octombrie, Sibiul a fost gazda unui eveniment fără precedent – Festivalul Tânăr – menit să creeze o tradiție, să revigoreze și să încurajeze divertismentul de calitate pentru generația tânără. Sub egida Teatrului Gong, această manifestare a încercat să răspundă mai ales nevoilor segmentului de public licean pentru care teatrele sau festivalurile nu au o ofertă prea bogată și pe care și-ar dori să se concentreze.

11220764_1660146274224181_3240929945365288675_o
Credit foto: Maria Ștefănescu

Cu spectacole recomandate pe categorii de vârste, teatru de păpuși, ateliere pentru copii, workshop-uri pentru liceeni cu intrare liberă în limita locurilor disponibile, spectacole de dans și spectacole de teatru concert, prima ediție s-a remarcat prin dinamism, efervescență și diversitate. Au urcat pe scenă trupe internaționale de artiști din Spania (TRUKITREK), Polonia (BAJ Theatre), Franța (TACT2), Germania (THALIAS COMPAGNONS), Ungaria (MÁRKUSZÍNHÁZ – MÁRKUS PUPPET THEATRE), cât și din București (UNATC „I.L.Caragiale”), Craiova (Teatrul Național „Marin Sorescu”), Oradea (Teatrul „Regina Maria”– Trupa ARCADIA), Sfântu Gheorghe (Teatrul de Mișcare „Studio M”) și Cluj Napoca (Teatrul Național Cluj Napoca).

12091432_1660229584215850_5107614202580299872_o
Credit foto: Cătălina Drăghici

De remarcat este faptul că tinerii au empatizat datorită subiectelor de interes pentru universul lor. Spectacolul ‘I can fly’ / ‘Pot să zbor’ le-a prezentat copiilor istoria aparatelor de zbor într-o atmosferă jazzy, la clape și contrabas, încurajându-i să experimenteze și să descopere extraordinara lume ce îi înconjoară. După spectacol, actorii i-au invitat să interacționeze cu păpușile din spectacol și să cânte la contrabas, inițiativă ce i-a bucurat foarte mult pe copii.

Credit foto: Maria Ștefănescu

Multipremiatul spectacolul de păpuși “Hôtel Crab” este o comedie plină de surprize, perfectă pentru cei mici datorită incredibilei expresivități a personajelor, a efectelor tehnice și muzicale. Diferitele tehnici de animare a păpușilor, în stilul « humanette », în care corpul este păpușa și capul este al actorului păpușar, i-au captivat pe copii pe tot parcursul reprezentației.

Credit foto:Cătălina Drăghici

Spectacolul concert « Apolodor », o hartă muzicală a călătoriilor pinguinului lui Gellu Naum, mizează foarte mult pe interacțiunea cu publicul, astfel încât ai senzația că părinții, copii și bunicii au venit tocmai la fix pentru un extemporal la geografie. Exact acesta a fost publicul venit la spectacolul Apolodor, un public de toate vârstele, pe alocuri pus în dificultate de limbajul foarte rapid al lui Apolodor, dornic să-și demonstreze cunoștiințele de elev model.

Credit foto: Maria Ștefănescu

Tânărul regizor de animație originar din Bistrița, Paul Mureșan, a animat la propriul workshop-ul său « Anima în Animație » din a treia zi a festivalului datorită vervei caracteristice. Acesta ne-a prezentat parcursul său artistic prin câteva scurt-metraje și a accentuat importanța motivației intrinsece care te ajută să evoluezi. Tinerii, la început mai reticenți în a adresa întrebări, l-au felicitat și s-au declarat fascinați de această descoperire a animației.

Credit foto: Maria Ștefănescu

Festivalul Tânăr de la Sibiu a reușit să se evidențieze încă de la prima ediție prin calitatea spectacolelor selectate, diversitatea și spectrul larg al tematicilor abordate. Artiștii speră să revină cât mai curând pentru a încânta publicul de la mic la mare. Îi urăm și noi mult succes în edițiile viitoare !

Mădălina Panduru, studentă în anul III la Facultatea de Litere și Arte, Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, Secția Engleză – Franceză