You are currently viewing Lacul Lebedelor pe gheață

Lacul Lebedelor pe gheață

Lacul Lebedelor pe gheață în interpretarea Ansamblului Național de Balet din Sankt Petersburg

Sau când eleganța mișcării se îmbină armonios cu sunetul, pentru o experiență de neuitat

Recenzie realizată de Laura-Lucia Găvan

Orice poveste atât de cunoscută de dragoste se lasă așteptată și îți provoacă anumite așteptări. Ești curios/ curioasă să vezi cum va fi interpretarea (de data aceasta), cum se creează magia pe gheață și îmbinarea dintre mișcările elegante de balet, muzica excepțională și interpretarea patinatorilor pe gheață.

Și cum orice așteptare este răsplătită din plin, publicul bucureștean s-a putut bucura luni, 14 ianuarie 2019, de feeria acestei îmbinări armonioase, regăsind sau văzând pentru prima dată pe scena Sălii Palatului spectacolul Lacul Lebedelor pe gheață, în interpretarea artiștilor din Ansamblul Național de Balet al Rusiei din Sankt Petersburg, într-un eveniment organizat de German Quality Entertainment. Sala aproape plină a simțit la unison emoția acestei povești de dragoste celebre, în acordurile compoziției lui Ceaikovski. Copii, tineri și seniori au fost purtați în timp, în magia unor alte vremuri, cu personaje ca de basm, într-un tărâm al gheții și zăpezii, unde lebedele fac spectacolul, țesând intrigi, răspunzând la ele sau anulându-le.

Umorul, rafinamentul, eleganța, varietatea, suspansul, armonia sunt atributele forte ale spectacolului situat la limita dintre balet și patinaj artistic. Personajele încântătoare, decorul foarte frumos, sensibilitatea artiștilor sunt aspectele care conving și care fac ca această producție să rămână în timp și să te facă să vrei să revezi iar și iar.

În final, rămâne o experiență de neuitat, care merită trăită cel puțin o dată (în viață!), dacă nu iar și iar, ori de câte ori ai ocazia, așa cum a ales să facă an de an publicul pe care l-am (re)găsit în sală în acea seară de ianuarie geros, cu zăpadă și decor de gheață și pe scenă și în afara ei.

Mai multe fotografii și materiale video regăsești pe pagina de Facebook a evenimentului – https://www.facebook.com/events/212669652910675/.

Baletul de Stat din Sankt Petersburg, fondat în 1967 de către coregraful Konstantin Boyarsky, este succesorul tradiției școlii clasice de balet din Sankt Petersburg. Actualmente este condus de către directorul artistic Konstantin Rassadin. Din 1995, baletul pe gheață a susținut numeroase spectacole pe scenele internaționale, în special interpretând compoziții celebre ale lui P. Chaikovsky precum Frumoasa din pădurea adormită, Lacul Lebedelor, Spărgătorul de nuci și în cele ale lui S. Prokofiev – Cenușăreasa și Romeo și Julieta.

Meritul rămâne cel al coregrafului Konstantin Rassadin, acela de a fi pus în scenă toate aceste producții și de a fi transformat în realitate ideea ca pentru prima dată în lume, baletul clasic să fie transpus pe scenă cu personaje în costume de balet clasice, pe scenă cu gheață, instalată pe scene de teatru sau în săli de spectacol. În ultimii cinci ani, aceste producții au fost prezentate publicului de-a lungul spectacolelor care au avut loc pe cele mai cunoscute scene din SUA, Canada, China, Korea, Taiwan, dar și în Europa, în țări precum Germania, Spania, Portugalia, Irlanda sau Grecia.

Fotografii realizate de Laura-Lucia Găvan.